Νέες αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτων.
22/11/2009, Βραζιώτης Γεώργιος (Ασφαλιστικός Σύμβουλος)
Νέα αυξημένα ασφάλιστρα 10% κατά μέσον όρο θα κληθούν να καταβάλουν το 2010 οι Έλληνες ιδιοκτήτες οχημάτων, «πληρώνοντας» τη συνεχιζόμενη συρρίκνωση του κλάδου, τη σταδιακή προσαρμογή της χώρας μας στις κοινοτικές ντιρεκτίβες, αλλά και το υψηλότερο κόστος της αντασφάλισης.
Παράλληλα οι ασφαλιστικές επιδίδονται το τελευταίο διάστημα σε έναν έντονο ανταγωνισμό προκειμένου να αποκτήσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πελατεία -εστιάζοντας κυρίως στους οδηγούς με ιστορικό μικρών ζημιών- με απώτερο στόχο την πώληση σε αυτούς άλλων ασφαλιστικών προϊόντων, τα οποία έχουν μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους.
Κοινοτική Οδηγία
«Ώθηση» στις τιμές των ασφαλίστρων αυτοκινήτου συνεχίζει να δίνει η προσαρμογή των εταιρειών στην 5η κοινοτική Οδηγία, βάσει της οποίας αυξάνονται σταδιακά τα όρια αποζημίωσης μέχρι το 2012.Σημειώνεται ότι μέχρι την περασμένη άνοιξη, τα ελάχιστα ποσά της ασφαλιστικής κάλυψης ήταν 500.000 ευρώ ανά ατύχημα (ανεξάρτητα από τον αριθμό των θυμάτων) και 100.000 για υλικές ζημιές. Από την 1η Ιουνίου 2009 τα ποσά αναπροσαρμόστηκαν σε 500.000 ευρώ ανά θύμα σε περίπτωση σωματικής βλάβης και σε 500.000 ευρώ ανά ατύχημα σε περίπτωση υλικής ζημιάς, ενώ από την 1η Ιανουαρίου του 2011 θα αυξηθούν σε 750.000 ευρώ φθάνοντας το 1 εκατ. την 1η Ιουνίου του 2012.
Επίσης οι ασφαλιστικές θα πρέπει να αυξήσουν τα ίδια κεφάλαιά τους στο πλαίσιο εφαρμογής των προτύπων της Solvency II, κάτι το οποίο θα πετύχουν μέσω της αναδιάρθρωσης των οργανωτικών τους δομών και των επενδυτικών τους χαρτοφυλακίων, της ενίσχυσης του ελέγχου των κινδύνων, αλλά και της ενίσχυσης των εσόδων τους.
Δεν πρέπει, τέλος, να ξεχνάμε ότι οι εταιρείες θα μετακυλίσουν στους καταναλωτές τη αύξηση του κόστους αντασφάλισης (σε ποσοστό 150%), ενώ και ο τελευταίος νόμος για τον κλάδο της Οδικής Βοήθειας αναμένεται να αυξήσει το ύψος των ασφαλίστρων έως και 20% για όσους οδηγούς επιθυμούν και την κάλυψη αυτή.
ΕΩΣ ΤΟ 2012
200 ευρώ «καπέλο» στα 6μηνιαία συμβόλαια
Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, οι σωρευμένες αυξήσεις του εξαμηνιαίου ασφαλίστρου, με κάλυψη κλοπής, για ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο με bonus malus 4, μέχρι τα μέσα του 2012, θα είναι της τάξης του 50%.
Το «ξεσκαρτάρισμα» του κλάδου από εταιρείες που είχαν ως βασικό τους «όπλο» το φθηνό ασφάλιστρο έχει οδηγήσει πλέον όλες τις μικρές και μεσαίες εταιρείες του κλάδου σε αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων προς τα πάνω, αφού για την... επιβίωσή τους θεωρείται προτεραιότητα η ενίσχυση του... ταμείου τους.
Σε ό,τι αφορά στους οδηγούς που άνηκαν στο πελατολόγιο των εταιρειών που έκλεισαν, αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη αυτοί μετακινήθηκαν σε άλλες ασφαλιστικές, με ασφάλιστρα σαφώς υψηλότερα από αυτά που πλήρωναν μέχρι σήμερα.
Οι μέσες αυξήσεις για τη νέα χρονιά αναμένονται στα επίπεδα του 10% -με τις μικρότερες εταιρείες να «περνούν» υψηλότερες αυξήσεις έως και 20%- ωστόσο τη διετία 2011-2012 τα εγχώρια ασφάλιστρα θα πλησιάσουν πιο κοντά στον μέσο ευρωπαϊκό όρο. Πιο συγκεκριμένα, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι το μέσο εξαμηνιαίο ασφάλιστρο (με κάλυψη κλοπής) για ένα αυτοκίνητο μικρού-μεσαίου κυβισμού (11 φορολογήσιμων ίππων) με bonus malus 4, το οποίο κυμαίνεται σήμερα γύρω στα 350-400 ευρώ, θα φθάσει στα επίπεδα των 525-600 ευρώ μέχρι τα μέσα του 2012, δηλαδή αναμένεται μία σωρευμένη αύξηση της τάξης του 50%.
ΓΙΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΑ «ΠΑΚΕΤΑ» ΧΩΡΙΣ ΜΕΣΑΖΟΝΤΕΣ
Προσφορές αλά καρτ από τους «μεγάλους»
Οι ξένες πολυεθνικές αν και «προτάσσουν» το κύρος και την αξιοπιστία έναντι του φθηνού ασφαλίστρου δίνουν κίνητρα στους καλούς οδηγούς, προκειμένου να αυξήσουν τα μερίδια αγοράς τους, επιβαρύνοντας τους πιο «ζημιάρηδες».
Για παράδειγμα, η Interamerican δίνει μέσω της υπηρεσίας της Anytime Insurance Online τη δυνατότητα επιλογής ευέλικτων προγραμμάτων χωρίς πολύπλοκες διαδικασίες και περιττά έξοδα. Η «παράκαμψη» μέσω Internet των μεσαζόντων, έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις κάποιων συνεργαζόμενων πρακτόρων της.
Η Allianz διατηρεί την παραμετρική τιμολόγηση των προγραμμάτων της μέσω του Διαδικτύου αλλά και της χρήσης sms στα κινητά, επανεκτιμώντας ορισμένες από τις παραμέτρους με στόχο την περαιτέρω εξατομίκευση του ασφαλίστρου.
Δωρεάν
Η Groupama ανακοίνωσε πακέτο 7 δωρεάν υπηρεσιών. Ειδικότερα το Anesis Car Services περιλαμβάνει προτεραιότητα στο συνεργείο, γραπτή εγγύηση επισκευής, εσωτερικό και εξωτερικό καθαρισμό του αυτοκινήτου πριν από την παράδοσή του, τεχνικό έλεγχο 20 σημείων, απευθείας πληρωμή των επισκευών από την Groupama, αντικατάσταση με νέο όχημα καθ’ όλη τη διάρκεια επισκευής και παραλαβή του οχήματος προς επισκευή από το σημείο που έχει οριστεί ο πελάτης και επιστροφή του στο σημείο που επιθυμεί.
Η Victoria, του γερμανικού κολοσσού Ergo, η οποία προχώρησε σε συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς, προσφέρει έκπτωση 15% στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου σε συνδυασμό με την ασφάλιση κατοικίας, έχοντας τη «σφραγίδα» τριών εταιρειών (Victoria, DAS Hellas και Mapfre Assistencia). Οι οδηγοί μπορούν να βρουν και άλλες προσφορές, όπως αυτή της Activa (του ομίλου Eurobank) η οποία προσφέρει έκπτωση (της τάξης του 50%) σε όσους ασφαλίσουν σε αυτήν δύο αυτοκίνητα.
Νέα αυξημένα ασφάλιστρα 10% κατά μέσον όρο θα κληθούν να καταβάλουν το 2010 οι Έλληνες ιδιοκτήτες οχημάτων, «πληρώνοντας» τη συνεχιζόμενη συρρίκνωση του κλάδου, τη σταδιακή προσαρμογή της χώρας μας στις κοινοτικές ντιρεκτίβες, αλλά και το υψηλότερο κόστος της αντασφάλισης.
Παράλληλα οι ασφαλιστικές επιδίδονται το τελευταίο διάστημα σε έναν έντονο ανταγωνισμό προκειμένου να αποκτήσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πελατεία -εστιάζοντας κυρίως στους οδηγούς με ιστορικό μικρών ζημιών- με απώτερο στόχο την πώληση σε αυτούς άλλων ασφαλιστικών προϊόντων, τα οποία έχουν μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους.
Κοινοτική Οδηγία
«Ώθηση» στις τιμές των ασφαλίστρων αυτοκινήτου συνεχίζει να δίνει η προσαρμογή των εταιρειών στην 5η κοινοτική Οδηγία, βάσει της οποίας αυξάνονται σταδιακά τα όρια αποζημίωσης μέχρι το 2012.Σημειώνεται ότι μέχρι την περασμένη άνοιξη, τα ελάχιστα ποσά της ασφαλιστικής κάλυψης ήταν 500.000 ευρώ ανά ατύχημα (ανεξάρτητα από τον αριθμό των θυμάτων) και 100.000 για υλικές ζημιές. Από την 1η Ιουνίου 2009 τα ποσά αναπροσαρμόστηκαν σε 500.000 ευρώ ανά θύμα σε περίπτωση σωματικής βλάβης και σε 500.000 ευρώ ανά ατύχημα σε περίπτωση υλικής ζημιάς, ενώ από την 1η Ιανουαρίου του 2011 θα αυξηθούν σε 750.000 ευρώ φθάνοντας το 1 εκατ. την 1η Ιουνίου του 2012.
Επίσης οι ασφαλιστικές θα πρέπει να αυξήσουν τα ίδια κεφάλαιά τους στο πλαίσιο εφαρμογής των προτύπων της Solvency II, κάτι το οποίο θα πετύχουν μέσω της αναδιάρθρωσης των οργανωτικών τους δομών και των επενδυτικών τους χαρτοφυλακίων, της ενίσχυσης του ελέγχου των κινδύνων, αλλά και της ενίσχυσης των εσόδων τους.
Δεν πρέπει, τέλος, να ξεχνάμε ότι οι εταιρείες θα μετακυλίσουν στους καταναλωτές τη αύξηση του κόστους αντασφάλισης (σε ποσοστό 150%), ενώ και ο τελευταίος νόμος για τον κλάδο της Οδικής Βοήθειας αναμένεται να αυξήσει το ύψος των ασφαλίστρων έως και 20% για όσους οδηγούς επιθυμούν και την κάλυψη αυτή.
ΕΩΣ ΤΟ 2012
200 ευρώ «καπέλο» στα 6μηνιαία συμβόλαια
Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, οι σωρευμένες αυξήσεις του εξαμηνιαίου ασφαλίστρου, με κάλυψη κλοπής, για ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο με bonus malus 4, μέχρι τα μέσα του 2012, θα είναι της τάξης του 50%.
Το «ξεσκαρτάρισμα» του κλάδου από εταιρείες που είχαν ως βασικό τους «όπλο» το φθηνό ασφάλιστρο έχει οδηγήσει πλέον όλες τις μικρές και μεσαίες εταιρείες του κλάδου σε αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων προς τα πάνω, αφού για την... επιβίωσή τους θεωρείται προτεραιότητα η ενίσχυση του... ταμείου τους.
Σε ό,τι αφορά στους οδηγούς που άνηκαν στο πελατολόγιο των εταιρειών που έκλεισαν, αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη αυτοί μετακινήθηκαν σε άλλες ασφαλιστικές, με ασφάλιστρα σαφώς υψηλότερα από αυτά που πλήρωναν μέχρι σήμερα.
Οι μέσες αυξήσεις για τη νέα χρονιά αναμένονται στα επίπεδα του 10% -με τις μικρότερες εταιρείες να «περνούν» υψηλότερες αυξήσεις έως και 20%- ωστόσο τη διετία 2011-2012 τα εγχώρια ασφάλιστρα θα πλησιάσουν πιο κοντά στον μέσο ευρωπαϊκό όρο. Πιο συγκεκριμένα, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι το μέσο εξαμηνιαίο ασφάλιστρο (με κάλυψη κλοπής) για ένα αυτοκίνητο μικρού-μεσαίου κυβισμού (11 φορολογήσιμων ίππων) με bonus malus 4, το οποίο κυμαίνεται σήμερα γύρω στα 350-400 ευρώ, θα φθάσει στα επίπεδα των 525-600 ευρώ μέχρι τα μέσα του 2012, δηλαδή αναμένεται μία σωρευμένη αύξηση της τάξης του 50%.
ΓΙΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΑ «ΠΑΚΕΤΑ» ΧΩΡΙΣ ΜΕΣΑΖΟΝΤΕΣ
Προσφορές αλά καρτ από τους «μεγάλους»
Οι ξένες πολυεθνικές αν και «προτάσσουν» το κύρος και την αξιοπιστία έναντι του φθηνού ασφαλίστρου δίνουν κίνητρα στους καλούς οδηγούς, προκειμένου να αυξήσουν τα μερίδια αγοράς τους, επιβαρύνοντας τους πιο «ζημιάρηδες».
Για παράδειγμα, η Interamerican δίνει μέσω της υπηρεσίας της Anytime Insurance Online τη δυνατότητα επιλογής ευέλικτων προγραμμάτων χωρίς πολύπλοκες διαδικασίες και περιττά έξοδα. Η «παράκαμψη» μέσω Internet των μεσαζόντων, έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις κάποιων συνεργαζόμενων πρακτόρων της.
Η Allianz διατηρεί την παραμετρική τιμολόγηση των προγραμμάτων της μέσω του Διαδικτύου αλλά και της χρήσης sms στα κινητά, επανεκτιμώντας ορισμένες από τις παραμέτρους με στόχο την περαιτέρω εξατομίκευση του ασφαλίστρου.
Δωρεάν
Η Groupama ανακοίνωσε πακέτο 7 δωρεάν υπηρεσιών. Ειδικότερα το Anesis Car Services περιλαμβάνει προτεραιότητα στο συνεργείο, γραπτή εγγύηση επισκευής, εσωτερικό και εξωτερικό καθαρισμό του αυτοκινήτου πριν από την παράδοσή του, τεχνικό έλεγχο 20 σημείων, απευθείας πληρωμή των επισκευών από την Groupama, αντικατάσταση με νέο όχημα καθ’ όλη τη διάρκεια επισκευής και παραλαβή του οχήματος προς επισκευή από το σημείο που έχει οριστεί ο πελάτης και επιστροφή του στο σημείο που επιθυμεί.
Η Victoria, του γερμανικού κολοσσού Ergo, η οποία προχώρησε σε συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς, προσφέρει έκπτωση 15% στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου σε συνδυασμό με την ασφάλιση κατοικίας, έχοντας τη «σφραγίδα» τριών εταιρειών (Victoria, DAS Hellas και Mapfre Assistencia). Οι οδηγοί μπορούν να βρουν και άλλες προσφορές, όπως αυτή της Activa (του ομίλου Eurobank) η οποία προσφέρει έκπτωση (της τάξης του 50%) σε όσους ασφαλίσουν σε αυτήν δύο αυτοκίνητα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου