Ο ΝΕΟΣ ΚΑΤΩΤΑΤΟΣ ΜΙΣΘΟΣ ΣΤΑ 663 ΕΥΡΩ ΜΕΙΚΤΑ ΑΠΟ 1-1-2022, ΧΩΡΙΣ ΤΡΙΕΤΙΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ!!!
Ο ΝΕΟΣ ΚΑΤΩΤΑΤΟΣ ΜΙΣΘΟΣ ΣΤΑ 663 ΕΥΡΩ ΜΕΙΚΤΑ ΑΠΟ 1-1-2022 ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ 3ΤΙΕΣ!!!
Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου εργασίας με αριθμό 107675/27-12-2021, η αύξηση του κατώτατου μισθού από τα 650 στα 663 ευρώ μεικτά από 1-1-2022, δεν αφορά τριετίες και επίδομα γάμου.
Γι’ αυτόν τον λόγο για πρώτη φορά στην υπουργική απόφαση:
-δεν υπάρχει ο πίνακας με την αύξηση των τριετιών-επιδομάτων γάμου και
-δεν προβλέπεται το κόστος αύξησης των τριετιών-επιδόματος γάμου.
Η απόφαση του υπουργού εργασίας δυστυχώς επικαλείται το νομό 4093/2012 που απαγορεύει τριετίες-επιδόματα στον κατώτατο μισθό μέχρι να μειωθεί η ανεργία κάτω από 10%!!
Η ΕΝΥΠΕΚΚ καλεί το υπουργείο να εκδώσει άμεσα εγκύκλιο με την αύξηση και το κόστος των τριετιών-επιδόματος γάμου για το νέο κατώτατο μισθό των 663 ευρώ από 1-1-2022.
Ακολουθεί η εγκύκλιος του Κ. Χατζηδάκη χωρίς τριετίες-επίδομα γάμου με αριθμό 107675/27-12-2021 (ΦΕΚ β´6263/27-12-21)
107675/27.12.2021
Καθορισμός κατώτατου μισθού και κατώτατου ημερομισθίου για τους υπαλλήλους και
τους εργατοτεχνίτες όλης της χώρας
Αριθμ.
107675/2021
(ΦΕΚ Β' 6263/27-12-2021)
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 103 του ν. 4172/2013 «Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα
μέτρα εφαρμογής του ν. 4046/2012, του ν. 4093/2012 και του ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις» (Α' 167) και
ιδίως την περ. β' της παρ. 7 αυτού.
2. Τις διατάξεις του άρθρου δεύτερου του ν. 4564/2018 «Κύρωση της Σύμβασης
Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος “Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Σ. Νιάρχος” και του
Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της
Υγείας και άλλες διατάξεις» (Α' 170).
3. Τις διατάξεις του άρθρου 2 του ν. 4690/2020 «Κύρωση: α) της από 13.4.2020
Π.Ν.Π. “Μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας
του κορωνοϊού COVID- 19 και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις” (Α' 84) και β) της
από 1.5.2020 Π.Ν.Π. “Περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων
συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την επάνοδο στην κοινωνική
και οικονομική κανονικότητα” (Α' 90) και άλλες διατάξεις» (Α' 104).
4. Τις διατάξεις του άρθρου 24 του ν. 4722/2020 «Κύρωση: α) της από 10.8.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου
“Επείγουσες ρυθμίσεις αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών του Εθνικού Συστήματος
Υγείας, προστασίας από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID-19, στήριξης της αγοράς
εργασίας και διευκόλυνσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας” (Α' 157) και β) της
από 22.8.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου
“Έκτακτα μέτρα για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, την προμήθεια μέσων
ατομικής προστασίας και την πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας των σχολικών
μονάδων, τη στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων και της αγοράς εργασίας και
την ενίσχυση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας προς αντιμετώπιση των
συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, καθώς και τη στήριξη των
πλημμυροπαθών της Εύβοιας που επλήγησαν κατά τις πλημμύρες της 8ης και 9ης
Αυγούστου 2020” (Α' 161) και άλλες διατάξεις για την αντιμετώπιση των συνεπειών
της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλων επειγόντων ζητημάτων» (Α' 177).
5. Τις διατάξεις του άρθρου 110 του ν. 4764/2020 «Ρυθμίσεις για την προστασία της
δημόσιας υγείας από τις συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, την
ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, την επιτάχυνση της απονομής των
συντάξεων, τη ρύθμιση οφειλών προς τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και
άλλες κατεπείγουσες διατάξεις» (Α' 256).
6. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα
κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α' 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ.
22 του άρθρου
119 του ν. 4622/2019 (Α' 133).
7. Το π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και
Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α' 168).
8. Τις διατάξεις του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και
κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών
και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α' 119).
9. Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών,
Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 121).
10. Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών
Γραμματειών / Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α' 123).
11. Το π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών»
(Α' 2).
12. Την υπό στοιχεία 9328/Δ1/3326/24.2.2020
απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (ΑΔΑ: 690Μ46ΜΤΛΚ-ΚΣ1) «Συγκρότηση
και ορισμός μελών της Τριμελούς Επιτροπής Συντονισμού της διαβούλευσης του άρθρου
103 του ν. 4172/2013 (Α' 167)».
13. Την υπό στοιχεία οικ.52117/Δ1.17937/05-10-2018
απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης
και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομικών «Σύσταση, συγκρότηση και ορισμός
μελών της Επιτροπής Ανεξάρτητων Εμπειρογνωμόνων σε θέματα οικονομίας,
οικονομίας της εργασίας, κοινωνικής πολιτικής και εργασιακών σχέσεων του άρθρου
103 του ν. 4172/2013 (Α' 167)»
(Β' 4497).
14. Την υπ' αρ. 42954/24.06.2021 απόφαση των Υπουργών
Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
«Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ.52117/Δ1.17937/5.10.2018 κοινής υπουργικής
απόφασης «Σύσταση, συγκρότηση και ορισμός μελών της Επιτροπής Ανεξάρτητων
Εμπειρογνωμόνων σε θέματα οικονομίας, οικονομίας της εργασίας, κοινωνικής
πολιτικής και εργασιακών σχέσεων του άρθρου
103 του ν. 4172/2013 (Α' 167)»
(Β' 2762).
15. Τις από 26.3.2021 προσκλήσεις της Επιτροπής Συντονισμού της διαβούλευσης
προς την Τράπεζα της Ελλάδος, την ΕΛΣΤΑΤ, τον ΟΑΕΔ, το ΙΝΕ-ΓΣΕΕ, το
ΙΜΕ-ΓΣΕ-ΒΕΕ, το ΙΟΒΕ, το ΙΝΣΕΤΕ, το ΚΕΠΕ, τον ΟΜΕΔ, το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ και το ΕΙΕΑΔ
για σύνταξη έκθεσης για την αξιολόγηση του ισχύοντος νομοθετημένου κατώτατου
μισθού και ημερομισθίου με εκτιμήσεις για την προσαρμογή τους στις επίκαιρες
οικονομικές συνθήκες, σύμφωνα με την υποπερ. αα' της περ. β' της παρ. 5 και την
περ. α' της παρ. 9 του άρθρου 103 του ν.4172/2013 (Α' 167).
16. Τις εκθέσεις της Τράπεζας της Ελλάδος, της ΕΛΣΤΑΤ, του ΟΑΕΔ, του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ,
του ΙΜΕ- ΓΣΕΒΕΕ, του ΙΟΒΕ, του ΙΝΣΕΤΕ, του ΚΕΠΕ, του ΟΜΕΔ, του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ και
του ΕΙΕΑΔ, που διαβιβάστηκαν στην Επιτροπή Συντονισμού της διαβούλευσης,
σύμφωνα με την υποπερ. αα' της περ. β' της παρ. 5 και την περ. β' της παρ.
9 του άρθρου 103 του ν. 4172/2013 (Α' 167).
17. Την υπ' αρ. 14/11.5.2021 επιστολή της Επιτροπής Συντονισμού της
διαβούλευσης προς τους κοινωνικούς εταίρους (ΓΣΕΕ, ΣΕΒ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ, ΣΕΤΕ και
ΣΒΕ) για την έκφραση της γνώμης τους επί των εκθέσεων, με υποβολή υπομνήματος
και της κατά την κρίση τους τεκμηρίωσης για την αναπροσαρμογή του ισχύοντος
νομοθετημένου κατώτατου μισθού και ημερομισθίου, σύμφωνα με την υποπερ. ββ' της
περ. β' της παρ. 5 και την παρ.
9 του άρθρου 103 του ν. 4172/2013.
18. Τα υπομνήματα και τις τεκμηριώσεις της ΓΣΕΕ, του ΣΕΒ, της ΓΣΕΒΕΕ, της ΕΣΕΕ
του ΣΕΤΕ και του ΣΒΕ για την αναπροσαρμογή του ισχύοντος νομοθετημένου
κατώτατου μισθού και ημερομισθίου, που υποβλήθηκαν στην Επιτροπή Συντονισμού
της διαβούλευσης, σύμφωνα με την υποπερ. ββ' της περ. β' της παρ.
5 του άρθρου 103 του ν. 4172/2013 (Α' 167).
19. Την υπ' αρ. 19/20.5.2021 πρόσκληση της Επιτροπής Συντονισμού της
διαβούλευσης προς τους κοινωνικούς εταίρους (ΓΣΕΕ, ΣΕΒ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ, ΣΕΤΕ και
ΣΒΕ) για προφορική διαβούλευση, σύμφωνα με την υποπερ. γγ' της περ. β' της παρ.
5 και την περ. γ' της παρ. 9 του άρθρου
103 του ν. 4172/2013.
20. Την από 24.5.2021 προφορική διαβούλευση των κοινωνικών εταίρων που
ανταποκρίθηκαν στην ως άνω πρόσκληση (ΓΣΕΕ, ΣΕΒ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ, ΣΕΤΕ και ΣΒΕ),
επί της οποίας τηρήθηκαν πρακτικά από την Επιτροπή Συντονισμού της
διαβούλευσης.
21. Την υπ' αρ. 22/28.5.2021 επιστολή της Επιτροπής Συντονισμού της
διαβούλευσης προς το ΚΕΠΕ, με την οποία διαβιβάστηκαν οι εκθέσεις των ανωτέρω
εξειδικευμένων επιστημονικών και ερευνητικών φορέων, τα υπομνήματα και οι
τεκμηριώσεις των διαβουλευομένων κοινωνικών εταίρων και τα πρακτικά της
προφορικής διαβούλευσης και κλήθηκε το ΚΕΠΕ, σε συνεργασία με την Επιτροπή
Ανεξάρτητων Εμπειρογνωμόνων, σε σύνταξη Σχεδίου Πορίσματος Διαβούλευσης,
σύμφωνα με την υποπερ. δδ' της περ. β' της παρ.
5 και την περ. δ' της παρ. 9 του άρθρου
103 του ν. 4172/2013.
22. Το από 30.6.2021 Σχέδιο Πορίσματος Διαβούλευσης του Κέντρου Προγραμματισμού
και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) σε συνεργασία με την Επιτροπή Ανεξάρτητων
Εμπειρογνωμόνων, το οποίο συντάχθηκε σύμφωνα με την υποπερ. δδ' της περ. β' της
παρ.
5 και την περ. ε' της παρ. 9 του άρθρου
103 του ν. 4172/2013.
23. Το υπ' αρ. 23/1.7.2021 έγγραφο της Επιτροπής Συντονισμού της διαβούλευσης,
με το οποίο διαπιστώθηκε η ολοκλήρωση της διαδικασίας και υποβλήθηκε στον
Υπουργό Οικονομικών και τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων το από
30.6.2021 Σχέδιο Πορίσματος Διαβούλευσης του ΚΕΠΕ σε συνεργασία με την Επιτροπή
Ανεξάρτητων Εμπειρογνωμόνων, σύμφωνα με τις υποπερ. εε' και στστ' της περ. β'
της παρ. 5 και την περ. ε' της παρ. 9 του άρθρου
103 του ν. 4172/2013.
24. Την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και τις προοπτικές της για ανάπτυξη
από την άποψη της παραγωγικότητας, των τιμών, και της ανταγωνιστικότητας, της
απασχόλησης, του ποσοστού της ανεργίας, των εισοδημάτων και μισθών, σύμφωνα με
την παρ.
3 του άρθρου 103 του ν. 4172/2013.
25. Τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργικού Συμβουλίου, κατόπιν εισήγησης του Υπουργού
Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, σύμφωνα με την περ. α' της παρ.
7 και την περ. στ' της παρ. 9 του άρθρου
103 του ν. 4172/2013, η οποία
αποτυπώνεται στην ΠΥΣ 51/25.11.2021.
26. Το υπ' αρ. 104319/16.12.2021 εισηγητικό σημείωμα της Γενικής Διεύθυνσης
Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, σύμφωνα
με την περ. ε' της παρ. 5 του άρθρου
24 του ν. 4270/2014 «Αρχές
δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) -
δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α' 143).
27. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε
βάρος του κρατικού προϋπολογισμού αλλά αύξηση εσόδων στον προϋπολογισμό του
e-ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ εκτιμώμενου ύψους 38 εκ. € καθ' έτος εφαρμογής. Η αύξηση αυτή
αναλύεται ως εξής: 1.620.475 μισθωτοί πλήρους απασχόλησης θα λάβουν μέση
μηνιαία αύξηση 13 € για 14 μήνες με μέσο ποσοστό εισφορών 37%, ήτοι 30 εκ. €
αύξηση εσόδων. Επίσης 191.183 μισθωτοί μερικής απασχόλησης θα λάβουν μέση
μηνιαία αύξηση 8 € για 14 μήνες με μέσο ποσοστό εισφορών 37%, ήτοι 8 εκ. € αύξηση
εσόδων. Επίσης προκαλείται δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού των παραπάνω
φορέων, (e- ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ) εκτιμώμενου ύψους 27 εκ. €, από την αύξηση των
καταβαλλόμενων ποσών του επιδόματος ανεργίας και όσων επιδομάτων είναι
συνδεδεμένα με το κατώτατο ημερομίσθιο,
αποφασίζουμε:
Τον καθορισμό, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 103 του ν. 4172/2013
(Α' 167), του νόμιμου κατώτατου μισθού και του νόμιμου κατώτατου ημερομισθίου,
για πλήρη απασχόληση, για τους υπαλλήλους και τους εργατοτεχνίτες όλης της
χώρας, χωρίς ηλικιακή διάκριση, ως εξής:
α) Για τους υπαλλήλους ο κατώτατος μισθός ορίζεται στα εξακόσια εξήντα τρία
ευρώ (663,00 €).
β) Για τους εργατοτεχνίτες το κατώτατο ημερομίσθιο ορίζεται στα είκοσι εννέα
ευρώ και εξήντα δύο λεπτά (29,62 €).
Η απόφαση αυτή ισχύει από 1 Ιανουαρίου 2022.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 27 Δεκεμβρίου 2021
Ο Υπουργός
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
πηγή: https://enypekk.gr/2022/01/02/choris-trieties-o-neos-katotatos-misthos-sta-663-efro-meikta-apo-1-1-2022/
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου