Τα µυστικά της φοροκάρτας - Ερχεται από τις αρχές Ιανουαρίου για τη συλλογή αποδείξεων
Στο πορτοφόλι κάθε καταναλωτή φιλοδοξεί να βάλει το υπουργείο Οικονοµικών τη φοροκάρτα από τις αρχές Ιανουαρίου, ενεργοποιώντας µε αυτόν τον τρόπο ένα ηλεκτρονικό «µάτι» καταγραφής των αποδείξεων.
Το µέγιστο κόστος απόκτησης της φοροκάρτας από τον κάθε καταναλωτή θα είναι 11 λεπτά του ευρώ, όσο δηλαδή το κόστος ενεργοποίησής της µε SMS, ενώ στον αντίποδα η χρήση της θα οδηγεί σε µπόνους έκπτωσης φόρου.
Το υπουργείο Οικονοµικών και η Γενική Γραµµατεία Πληροφοριακών Συστηµάτων οριστικοποιούν αυτές τις ηµέρες τις τελευταίες λεπτοµέρειες για την έκδοση και τα κίνητρα χρήσης της φοροκάρτας, ώστε να κάνει πρεµιέρα από τις αρχές του έτους απαλλάσσοντας τους καταναλωτές από το χαρτοβασίλειο της συλλογής αποδείξεων και δίνοντας τη δυνατότητα στους ελεγκτικούς µηχανισµούς να έχουν άµεση εικόνα του τζίρου των επιχειρήσεων και του ΦΠΑ που θα πρέπει να αποδώσουν. Από απόφαση του υπουργείου Οικονοµικών που εκδόθηκε χθες, πάντως, προκύπτουν µε σαφήνεια τόσο τα χαρακτηριστικά ανωνυµίας της φοροκάρτας (ώστε να µην υπάρχουν µπερδέµατα µε την Αρχή Προστασίας Προσωπικών ∆εδοµένων) όσο και οι εναλλακτικές επιλογές ενεργοποίησής της.
Χωρίς προσωπικά δεδοµένα
Μετά τις ενστάσειςπου προκάλεσαν οι αρχικές σκέψεις τουυπουργείου Οικονοµικών για αναγραφή τουονοµατεπώνυµου του φορολογουµένου και του Αριθµού Φορολογικού Μητρώου στην επιφάνεια της φοροκάρτας, τελικά δεν θα αναγράφεται κανένα προσωπικό δεδοµένο.
Στην µπροστινή όψη της θα φέρει το λογότυπο του υπουργείου Οικονοµικών και της τράπεζας που την εκδίδει αλλά και έναν κωδικό µε 19 ψηφία. Στην πίσω όψη της, µια µαγνητική ταινία.
Προµήθεια και ενεργοποίηση
Για την προµήθεια και την ενεργοποίησή της οι καταναλωτές δεν έχουν παρά να κάνουν τρία απλά βήµατα: 1. Προµήθεια. Μέσω της τράπεζας επιλογής του καθενός, η προµήθεια της φοροκάρτας θα είναι χωρίς κόστος. Μάλιστα οι τράπεζες επεξεργάζονται κίνητρα ανάλογα µε αυτά των πιστωτικών καρτών (π.χ. συλλογή πόντων για εκπτώσεις και δώρα)
προκειµένου να δελεάσουν τους καταναλωτές να επιλέξουν την έκδοσητης φοροκάρτας τους από το δικό τους δίκτυο.
2. Ενεργοποίηση. Προκειµένου να χρησιµοποιηθεί η κάρτα θα πρέπει να γίνει αντιστοίχισή της µε τον Αριθµό Φορολογικού Μητρώου του φορολογουµένου, ώστε το υπουργείο Οικονοµικών να ξέρει σε ποιον κάτοχο αντιστοιχεί για να µπορεί στη συνέχεια να συνδέσει την αξία των αποδείξεων που έχουν καταγραφεί µε το αφορολόγητο. Η ενεργοποίηση θα µπορεί να γίνει µε δύο εναλλακτικές αλλά και µε τη βοήθεια των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών. Ο φορολογούµενους, αν είναι χρήστης των υπηρεσιών taxisnet, µπαίνει στην ιστοσελίδα της ΓΓΠΣ και µε τους προσωπικούς του αριθµούς, σε ειδική εφαρµογή που θα δηµιουργηθεί, ταυτίζει την κάρτα µε τον ΑΦΜ του. Εναλλακτικά θα πρέπει να αποστείλει µέσω SMS από το κινητό του τηλέφωνο τόσο τον 19ψήφιο κωδικό της κάρτας όσο και τον ΑΦΜ του σε ειδικό πενταψήφιο αριθµό που θα ανακοινωθεί.
Χθες το υπουργείο Οικονοµικών ανέθεσε σε ιδιωτική εταιρεία – µε ρητές απαγορεύσεις και απειλή ποινικών κυρώσεων στην περίπτωση που παραβιαστεί ο όρος για απαγόρευση χρήσης των προσωπικών δεδοµένων – το έργο της αντιστοίχισης κάρτας και ΑΦΜ. Το κόστος ανά SMS για τον φορολογούµενο θα είναι 9 λεπτά συν ΦΠΑ. Στέλνοντας αυτά τα στοιχεία, ο φορολογούµενος µέσα στα επόµενα 15 δευτερόλεπτα – όπως απορρέει από τη σύµβαση – θα έχει λάβει ενηµερωτικό µήνυµα για την επιτυχία ή µη της αντιστοίχισης και την ενεργοποίηση της κάρτας. Η εταιρεία, από την πλευρά της, θα στείλει τα δεδοµένα στη Γενική Γραµµατεία Πληροφοριακών Συστηµάτων. 3. Χρήση. Η φοροκάρτα είναι έτοιµη για χρήση. Με κάθε συναλλαγή, είτε µε µετρητά είτε µε τη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, οι φορολογούµενοι απλώς θα δίνουν στους καταστηµατάρχες την κάρτα τους για να την περάσουν από τα µηχανήµατα POS που χρησιµοποιούνται και σήµερα για τις πιστωτικές κάρτες. Με το πέρασµα αυτό, η συναλλαγή θα καταγράφεται από τις τράπεζες οι οποίες επί της ουσίας θα έχουν µε τον τρόποαυτό καλύτερη ενηµέρωση για τον τζίρο των επιχειρήσεων µε τιςοποίες συνεργάζονται αλλά δεν θα έχουν καµία πληροφορία για τον φορολογούµενο που έκανε τη συναλλαγή. Θα βλέπουν ότι σε µια συγκεκριµένη ηµεροµηνία οχρήστης µε αριθµό κάρτας Χ αγόρασε για παράδειγµα ένα προϊόν αξίας 50 ευρώ από τη συγκεκριµένη επιχείρηση.
Στο τέλος κάθε µήνα οι τράπεζες θα δίνουν µια αναλυτική κατάσταση συναλλαγών στη ΓΓΠΣ, η οποία αφενός θα περνά τις αποδείξεις στον «λογαριασµό» αφορολογήτου του κάθε φορολογουµένου και, αφετέρου, θα µπορεί να έχει άµεση εικόνα για τον τζίρο των επιτηδευµατιών και τον ΦΠΑ που οφείλουν.
Πηγή Τα Νέα
Το υπουργείο Οικονοµικών και η Γενική Γραµµατεία Πληροφοριακών Συστηµάτων οριστικοποιούν αυτές τις ηµέρες τις τελευταίες λεπτοµέρειες για την έκδοση και τα κίνητρα χρήσης της φοροκάρτας, ώστε να κάνει πρεµιέρα από τις αρχές του έτους απαλλάσσοντας τους καταναλωτές από το χαρτοβασίλειο της συλλογής αποδείξεων και δίνοντας τη δυνατότητα στους ελεγκτικούς µηχανισµούς να έχουν άµεση εικόνα του τζίρου των επιχειρήσεων και του ΦΠΑ που θα πρέπει να αποδώσουν. Από απόφαση του υπουργείου Οικονοµικών που εκδόθηκε χθες, πάντως, προκύπτουν µε σαφήνεια τόσο τα χαρακτηριστικά ανωνυµίας της φοροκάρτας (ώστε να µην υπάρχουν µπερδέµατα µε την Αρχή Προστασίας Προσωπικών ∆εδοµένων) όσο και οι εναλλακτικές επιλογές ενεργοποίησής της.
Χωρίς προσωπικά δεδοµένα
Μετά τις ενστάσειςπου προκάλεσαν οι αρχικές σκέψεις τουυπουργείου Οικονοµικών για αναγραφή τουονοµατεπώνυµου του φορολογουµένου και του Αριθµού Φορολογικού Μητρώου στην επιφάνεια της φοροκάρτας, τελικά δεν θα αναγράφεται κανένα προσωπικό δεδοµένο.
Στην µπροστινή όψη της θα φέρει το λογότυπο του υπουργείου Οικονοµικών και της τράπεζας που την εκδίδει αλλά και έναν κωδικό µε 19 ψηφία. Στην πίσω όψη της, µια µαγνητική ταινία.
Προµήθεια και ενεργοποίηση
Για την προµήθεια και την ενεργοποίησή της οι καταναλωτές δεν έχουν παρά να κάνουν τρία απλά βήµατα: 1. Προµήθεια. Μέσω της τράπεζας επιλογής του καθενός, η προµήθεια της φοροκάρτας θα είναι χωρίς κόστος. Μάλιστα οι τράπεζες επεξεργάζονται κίνητρα ανάλογα µε αυτά των πιστωτικών καρτών (π.χ. συλλογή πόντων για εκπτώσεις και δώρα)
προκειµένου να δελεάσουν τους καταναλωτές να επιλέξουν την έκδοσητης φοροκάρτας τους από το δικό τους δίκτυο.
2. Ενεργοποίηση. Προκειµένου να χρησιµοποιηθεί η κάρτα θα πρέπει να γίνει αντιστοίχισή της µε τον Αριθµό Φορολογικού Μητρώου του φορολογουµένου, ώστε το υπουργείο Οικονοµικών να ξέρει σε ποιον κάτοχο αντιστοιχεί για να µπορεί στη συνέχεια να συνδέσει την αξία των αποδείξεων που έχουν καταγραφεί µε το αφορολόγητο. Η ενεργοποίηση θα µπορεί να γίνει µε δύο εναλλακτικές αλλά και µε τη βοήθεια των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών. Ο φορολογούµενους, αν είναι χρήστης των υπηρεσιών taxisnet, µπαίνει στην ιστοσελίδα της ΓΓΠΣ και µε τους προσωπικούς του αριθµούς, σε ειδική εφαρµογή που θα δηµιουργηθεί, ταυτίζει την κάρτα µε τον ΑΦΜ του. Εναλλακτικά θα πρέπει να αποστείλει µέσω SMS από το κινητό του τηλέφωνο τόσο τον 19ψήφιο κωδικό της κάρτας όσο και τον ΑΦΜ του σε ειδικό πενταψήφιο αριθµό που θα ανακοινωθεί.
Χθες το υπουργείο Οικονοµικών ανέθεσε σε ιδιωτική εταιρεία – µε ρητές απαγορεύσεις και απειλή ποινικών κυρώσεων στην περίπτωση που παραβιαστεί ο όρος για απαγόρευση χρήσης των προσωπικών δεδοµένων – το έργο της αντιστοίχισης κάρτας και ΑΦΜ. Το κόστος ανά SMS για τον φορολογούµενο θα είναι 9 λεπτά συν ΦΠΑ. Στέλνοντας αυτά τα στοιχεία, ο φορολογούµενος µέσα στα επόµενα 15 δευτερόλεπτα – όπως απορρέει από τη σύµβαση – θα έχει λάβει ενηµερωτικό µήνυµα για την επιτυχία ή µη της αντιστοίχισης και την ενεργοποίηση της κάρτας. Η εταιρεία, από την πλευρά της, θα στείλει τα δεδοµένα στη Γενική Γραµµατεία Πληροφοριακών Συστηµάτων. 3. Χρήση. Η φοροκάρτα είναι έτοιµη για χρήση. Με κάθε συναλλαγή, είτε µε µετρητά είτε µε τη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, οι φορολογούµενοι απλώς θα δίνουν στους καταστηµατάρχες την κάρτα τους για να την περάσουν από τα µηχανήµατα POS που χρησιµοποιούνται και σήµερα για τις πιστωτικές κάρτες. Με το πέρασµα αυτό, η συναλλαγή θα καταγράφεται από τις τράπεζες οι οποίες επί της ουσίας θα έχουν µε τον τρόποαυτό καλύτερη ενηµέρωση για τον τζίρο των επιχειρήσεων µε τιςοποίες συνεργάζονται αλλά δεν θα έχουν καµία πληροφορία για τον φορολογούµενο που έκανε τη συναλλαγή. Θα βλέπουν ότι σε µια συγκεκριµένη ηµεροµηνία οχρήστης µε αριθµό κάρτας Χ αγόρασε για παράδειγµα ένα προϊόν αξίας 50 ευρώ από τη συγκεκριµένη επιχείρηση.
Στο τέλος κάθε µήνα οι τράπεζες θα δίνουν µια αναλυτική κατάσταση συναλλαγών στη ΓΓΠΣ, η οποία αφενός θα περνά τις αποδείξεις στον «λογαριασµό» αφορολογήτου του κάθε φορολογουµένου και, αφετέρου, θα µπορεί να έχει άµεση εικόνα για τον τζίρο των επιτηδευµατιών και τον ΦΠΑ που οφείλουν.
Πηγή Τα Νέα
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου